Ποιά είναι η διαδικασία αίτησης έκδοσης προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής (Class Β);

Σύνδεση στο cm.harica.gr

1. Συνδεόμαστε στην σελίδα https://cm.harica.gr και επιλέγουμε Ιδρυματικό Login/Academic Login.
Πάνω δεξιά μπορούμε να αλλάξουμε την γλώσσα της σελίδας.

είσοδος στην εφαρμογή

2. Επιλέγουμε ως φορέα το Πανεπιστήμιο Πατρών και πατάμε Επιβεβαίωση/Confirm.

3. Αυτόματα θα μεταφερθούμε σε νέα σελίδα όπου θα πρέπει να πληκτρολογήσουμε το όνομα χρήστη/username και τον κωδικό/password του ιδρυματικού μας λογαριασμού και πατάμε Είσοδο.

SSo login

Αίτηση για Προηγμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή

1. Επιλέγουμε από το μενού στα αριστερά Ηλεκτρονικές Υπογραφές.

2. Επιλέγουμε Προηγμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή > Για επιχειρήσεις ή οργανισμούς (IV+OV) και πατάμε στο κουμπί Επιλογή.

3. Μόλις βεβαιωθούμε ότι Επιλέχθηκε πατάμε Επόμενο.

Επιλογή και μεταφόρτωση εγγράφων ταυτοποίησης

Στα στοιχεία του πιστοποιητικού που πρόκειται να εκδοθεί, εκτός από το ονοματεπώνυμό μας, χρειάζεται να υπάρχει και ένα επιπλέον μοναδικό χαρακτηριστικό.

  • Επιλέγοντας την τυπική περίπτωση, η HARICA θα παράγει αυτόματα, ένα μοναδικό 10ψήφιο αναγνωριστικό το οποίο θα εισαχθεί στα στοιχεία του πιστοποιητικού μας. Το μόνο που θα χρειαστεί, είναι να επιλέξουμε ανάμεσα στο Δελτίο Ταυτότητας (ΑΔΤ) ή το Διαβατήριο και το οποίο θα μεταφορτώσουμε ως δικαιολογητικό.
  • Σε περίπτωση που επιθυμούμε το πιστοποιητικό μας να έχει ένα σταθερό αναγνωριστικό, το οποίο θα δημοσιεύεται μαζί με την υπογραφή μας, μπορούμε να επιλέξουμε τη σύνθετη περίπτωση και στο είδος σταθερού αναγνωριστικού φυσικού προσώπου έχουμε τις επιλογές του Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ)Διαβατηρίου και Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Για κάθε μια από τις διαθέσιμες επιλογές, θα χρειαστεί να πληκτρολογήσουμε τον αριθμό σταθερού αναγνωριστικού π.χ. ΑΑ123456 για ΑΔΤ και να μεταφορτώσουμε το αντίστοιχο δικαιολογητικό.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Στην ειδική περίπτωση που επιλέξουμε τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), εκτός από τον αριθμό σταθερού αναγνωριστικού που θα πληκτρολογήσουμε (9ψήφιο ΑΦΜ), θα χρειαστεί να επιλέξουμε ένα επιπλέον δικαιολογητικό ως επίσημο έγγραφό ταυτοποίησης και το οποίο θα μεταφορτώσουμε.

Στη συνέχεια κάνουμε έλεγχο αν το ονοματεπώνυμό μας ταιριάζει απόλυτα με το επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης που έχουμε μεταφορτώσει και κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις.
Προαιρετικά, μπορούμε να εισάγουμε το ονοματεπώνυμό μας και σε χαρακτήρες της τοπικής μας γλώσσας σύμφωνα πάντα με το επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης. Έπειτα, επιλέγουμε Επόμενο.

Επιλογή οργανισμού

Επιλέγουμε τον οργανισμού μας (University of Patras), στο οποίο ανήκουμε και πατάμε Επόμενο.

επιλογή οργανισμού

Επιλογή μεθόδου ταυτοποίησης

Για την μέθοδο ταυτοποίησης, έχουμε δύο επιλογές για τις οποίες ακολουθούμε τις αντίστοιχες οδηγίες.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα έγγραφα που θα μεταφορτώσουμε στη μέθοδο ταυτοποίησης πρέπει να είναι σε μορφή .pdf

Α. Επικοινωνία με την εξυπηρέτηση χρηστών HARICA.

Η επικοινωνία με την εξυπηρέτηση χρηστών της HARICA προϋποθέτει τη φυσική σας παρουσία για την ταυτοποίηση με μία απ’ τις παρακάτω επιλογές:

  1. Φυσική παρουσία στο γραφείο εξυπηρέτησης χρηστών ΑΠΘ, στο Αναγνωστήριο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης μαζί με επίσημο έγγραφο ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο) ή
  2. Εκτύπωση Υπεύθυνης Δήλωσης, συμπλήρωση και επικαιροποίηση σε ΚΕΠ ή άλλη δημόσια αρχή (ΟΧΙ από gov.gr) για το γνήσιο της υπογραφής.

Β. Χρήση υφιστάμενης Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής (π.χ. εξ αποστάσεως ηλεκτρονική υπογραφή ή πιστοποιητικό Εγκεκριμένης Ηλεκτρονικής Υπογραφής σε κρυπτογραφική συσκευή).

Αυτός ο τρόπος μας διευκολύνει περισσότερο εφόσον διαθέτουμε ενεργό πιστοποιητικό καθώς δε θα απαιτηθεί φυσική παρουσία για την ταυτοποίησή μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Εάν την προηγούμενη φορά που κάναμε αίτηση χρησιμοποιήσαμε την συγκεκριμένη μέθοδο, αυτή τη φορά δεν θα εμφανιστεί στις διαθέσιμες επιλογές. Βάσει κανονισμών απαγορεύεται 2 συνεχόμενες φορές να γίνεται αίτηση χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη μέθοδο εξακρίβωσης ταυτότητας.

Επιλέγουμε Επόμενο.

Προεπισκόπηση αίτησης

Ελέγχουμε τα στοιχεία της αίτησης και επιλέγουμε ότι διαβάσαμε και αποδεχόμαστε τουςΌρους Χρήσης και τις Διαδικασίες και Πολιτική Πιστοποίησης της HARICA. Έπειτα, επιλέγουμε Επόμενο.

Προεπισκόπηση αίτησης

Δημιουργία ιδιωτικού κλειδιού και CSR

Έχουμε την επιλογή να δημιουργήσουμε το αρχείο CSR στο πρόγραμμα περιήγησής μας χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα αυτόματης δημιουργίας. Η επιλογή Αυτόματη δημιουργία CSR απαιτεί να επιλέξουμε τον τύπο/μέγεθος του κλειδιού και να ορίσουμε ένα κωδικό που πρέπει να θυμόμαστε καθώς θα προστατεύει το ιδιωτικό κλειδί του πιστοποιητικού μας. Πατάμε το κουμπί Δημιουργία κλειδιού και κατάθεση αιτήματος.

Παραλαβή ιδιωτικού κλειδιού

άνουμε παραλαβή του ιδιωτικού κλειδιού και, στη συνέχεια, πατάμε το κουμπί Επιστροφή στον Dashboard.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Πατώντας το κουμπί Παραλαβή, θα κατέβει στο φάκελο Λήψεις (από προεπιλογή) του υπολογιστή μας ένα αρχείο με όνομα privateKey.pem. Θα πρέπει να διατηρήσουμε με ασφάλεια το παραπάνω αρχείο και τον κωδικό που ορίσαμε στο προηγούμενο βήμα καθώς θα τα χρησιμοποιήσουμε αργότερα στην διαδικασία μετατροπής των αρχείων .pem σε .p12.

Έλεγχος αίτησης

Η αίτησή μας, χρειάζεται να εγκριθεί από τους υπεύθυνους ελέγχου (validators) του φορέα μας, οι οποίοι θα κάνουν την επαλήθευση των στοιχείων με βάση τα έγγραφα που μεταφορτώσαμε.

Έγκριση αίτησης

Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος θα ειδοποιηθούμε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στον ιδρυματικό μας λογαριασμό, για να προχωρήσουμε στην παραλαβή του πιστοποιητικού μας.

Παραλαβή Πιστοποιητικού

Κάνουμε λήψη των αρχείων PEM και PEM bundle.

Μετατροπή αρχείων .pem σε .p12

Θα πρέπει να μεταβούμε στην σελίδα https://www.harica.gr/el/Tools/PemToP12, για να μετατρέψουμε σε μορφή .p12 τα αρχεία .pem που παραλάβαμε μαζί με το ιδιωτικό κλειδί (privateKey.pem) που έχουμε αποθηκεύσει προηγουμένως κατά τη διαδικασία της αίτησης.

  • Επιλέγουμε το αρχείο PEM.
  • Επιλέγουμε το ιδιωτικό κλειδί (privateKey.pem) που αποθηκεύσαμε νωρίτερα και εισάγουμε τον κωδικό που είχαμε ορίσει για το ιδιωτικό κλειδί.
  • Επιλέγουμε το αρχείο PEM bundle.

Ορίζουμε τον κωδικό που θα προστατεύει το τελικό πιστοποιητικό μας και πατάμε στο κουμπί Δημιουργία.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο κωδικός πρέπει να έχει τουλάχιστον 9 χαρακτήρες.

Αν η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς, θα κατέβει στο φάκελο Λήψεις (από προεπιλογή) του υπολογιστή μας ένα αρχείο με όνομα HARICA_pkcs12.p12.

Εισαγωγή Πιστοποιητικού

Για να εισάγουμε το πιστοποιητικό που παραλάβαμε (αρχείο HARICA_pkcs12.p12) στον υπολογιστή μας, ακολουθούμε τις οδηγίες για Eισαγωγή προσωπικού πιστοποιητικού στα Windows ή Εισαγωγή προσωπικού πιστοποιητικού σε MacOSX.

Τέλος, μπορούμε να συμβουλευτούμε τις οδηγίες για Εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή pdf αρχείων με τη χρήση του Adobe Reader σε περιβάλλον Windows ή Εγκεκριμένη ψηφιακή υπογραφή pdf αρχείων με τη χρήση του Adobe Reader σε περιβάλλον Macos.

 


Κατεβάστε τον οδηγό σε μορφή pdf.

Προβολές : 318

betterdocs-category-icon

Φοιτητική μέριμνα

96
betterdocs-category-icon

Λοιπό Διδακτικό Προσωπικό

20
betterdocs-category-icon

Θέματα Μελών ΔΕΠ

13
betterdocs-category-icon

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

73
betterdocs-category-icon

Φοιτητολόγιο

155
betterdocs-category-icon

Διάθεση - Εγκατάσταση Λογισμικού

21
betterdocs-category-icon

Βιβλιοθήκη

26